1 Ekim 2011 Cumartesi

Balık Menüsü

Balığın her türlüsüne ve her tür pişirme şekline bayılırım. Herkes gibi ben de koku nedeni ile tavada çok yapmasam da hazır pişmiş balık satan balıkçımız sayesinde kızartmadan da nasibimizi alıyoruz sezonda. Kendim pişirdiğimde ise daha çok ızgara ve fırın yöntemlerini kullanıyorum, özellikle de fırın. Patatesli, soğanlı fırında balık evde daha çok tercih edildiği için genellikle tüm balıkları bu şekilde yapıyorum. Akşam daha önce birlikte çalıştığım bir arkadaşım bize yemeğe gelecekti ve diyette olduğu için de ona sunduğum alternatiflerden balığı tercih etti. Balığı fırında patatesli, soğanlı yapınca yanında ekstra bir şey yenmiyor. Misafire de sadece balık vermemek için balığı sade yapıp yanına birkaç aperatif hazırlamayı tercih ettim ve şöyle bir menü oluştu;

Domates Çorbası 
Kağıtta Çupra
Tereyağlı Patates
Közlenmiş Patlıcan
Fırında Tereyağlı Mantar
Yeşil Salata
Dondurmalı Browni

Balıkların yapılışı bu şekliyle çok basit ve lezzetli oldu. Balığı pişirme öncesi sadece bir sosa buladım ve yağlı pişirme kağıdına teker teker sararak fırına verdim. 

Sos: 
2-3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1/2 limon suyu
Biberiye, defne yaprağı
Tuz

Sarımsakları ezerek limon suyu, zeytinyağı ve biberiye ile karıştırdım. Balıkların içine, üstüne fırça ile sürdüm. Balıkları yağlı kağıda yerleştirirken de her bir balığın içine ve altına olmak üzere ikişer defne yaprağı koydum. Yağlı kağıdı balıklar içindeyken iki kenarından kıvırarak fırına yerleştirdim. 180 derecede 30 dk. kadar pişirdim. Bu malzemeler 3 çupra için yeterli geldi. Yanında közleyip limon-zeytinyağı ve sarımsakla karıştırdığım közlenmiş patlıcan, haşlanıp tereyağında çevrilmiş patates ve fırında tereyağı ile pişirilmiş mantarlarla servis ettim.

Öncesinde yaptığım domates çorbası da nefisti, yaz bitmeden tekrar denemek şart.


Domates Çorbası:
4 adet olgunlaşmış domates
1 sb tel şehriye
2 yk. sıvıyağ
2 lt sıcak su
Maydanoz, tuz

Domatesleri rendeleyerek tencereye alıyoruz ve orta ateşte pişiriyoruz, benim domatesler çok sulu olduğundan 10 dk yağ eklemeden pişirdim ve suyunu biraz çektirdim, ardından sıvıyağ ekleyerek 10 dk da bu şekilde kavurdum. Sonra sıcak suyu ve tel şehriyeyi ilave ettim, şehriyeler pişince de doğradığım maydanoz ve tuzu ekleyerek altını kapattım. Nefis ve basit bir çorba oldu.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder