26 Haziran 2011 Pazar

Bol Tarif

Bir sürü yeni-eski tarif denedim, bazılarının fotoğraflarını da çektim ama gel gelelim o fotoğrafları makineden bilgisayara atıp, tarif yayınlamak mümkün olmuyor. Sanırım bunun nedeni iş dışındaki zamanlarda misafir ağırlamam yani yeni tarifler oluşturmam:)) Sanırım yeni tarif şuan fırında iken ve evde kimse yokken bilgisayar başına geçmenin zamanı! 
Tatlı en son yenir ama bu tarif uzun süredir bilgisayarda bekleyen bir tarif ise hemen de yenilebilir:) Cheesecake konusunda henüz bir uzmanlığım yok hatta henüz 3 deneme falan yaptım sanırım. Ama artık paylaşma kıvamına geldi diye düşünüyorum. bu tarifi farklı sitelerdeki tarifleri ve uyarıları okuyarak bir araya getirdim. Ve şunu da söylemeliyim, bloglardaki tarifler kadar yorumlar da çok önemli. Neden mi? Mesela bir kişinin kullandığı malzeme, fırın vs. ile sizinki aynı olmayabilir ama bir kaç kişi deneyip de yorumlarını yazdığında kendi durumunuza daha yakın sonuçlar elde edebilir ve oluşabilecek olumsuzluklara hazırlıklı olabilirsiniz. Anlatılan tarifte herşey mükemmelken yorumlarda "ama benimki öyle olmadı"larla karşılaşabilir, önleminizi alabilirsiniz. Cheesecake'ten nerelere geldik, tarifimize geri dönelim. Al taban için klasik bisküvili tarif yerine Cenk'in tarifini kullanmayı tercih ettim, ama siz isterseniz kepekli bisküvi-tereyağ-şeker ile yapılan klasik tarifi de kullanabilirsiniz. Tabanı bisküvi ile yaptığımda kepekli bisküvi ile kakaolu bisküviyi karıştırıp içine tarçın da ekliyorum, daha lezzetli bir sonuç ortaya çıkıyor. Peynirli karışım için;

500gr labne peyniri
500gr süzme yoğut
1 kutu krema
1 su bardağı tozşeker
4 yumurta
1 limon suyu
1 limon kabuğu rendesi 
1 pk. vanilya
1 çimdik tuz
Üzerini süslemek için çilek ve bitter çikolata.

Yapılışı; krem peynir ve yoğurt şekerle krema kıvamını alıncaya kadar çırpılır. Bu arada şunu da ekleyeyim, Cenk'in tarifinde belirttiği gibi ben de krem peyniri havlu kağıt serdiğim süzgeçte 10 dk kadar süzdüm ki kıvamında sorun yaşamayayım. Çırpılan malzemenin içine krema, vanilya, limon kabuğu, limon suyu ve tuz eklenir, çırpılır. Yumurtalar her biri iyice çırpılarak tek tek eklenir. Tüm malzeme hazır hale gelince daha önce fırından çıkardığımız alt taban üstüne peynirli karışım dökülür, baloncuklar varsa bıçak ucuyla patlatılır ve içinde tüm malzemeler olan kalıp bir kaç kez tezgaha vurularak içindeki kabarcıkların tamamen yok olması sağlanır. Bu arada peynirli karışım dökülmeden önce kalıbın her tarafı alüminyum folyo ile sarılır, özellikle de kalıbın kenarları ile birleşen kısmında boşluk olmadan sarım yapılmalıdır. Fırın 160 dereceye ısıtılır, fırın tepsisinin içine sıcak su doldurulur ve kalıp da bu suyun içine oturtulur. Fırının kapağı açılmadan 30-40dk pişirilir. Cheesecake'in üstü hafif kızarmaya başladığında fırın kapatılır fakat kapağı açılmaz. Fırın soğuduktan sonra cheesecake fırından çıkarılır, ılıksa tezgahın üstünde tamamen soğutularak dolaba kaldırılır. Mümkünse bir gece dolapta bekler. Servis öncesi kalıptan çıkarılan tatlı servis tabağına alınır. Ben bu denememde bitter çikolatayı benmari usulü eritip temizlediğim çilekleri çikolataya batırarak tatlının üzerine yerleştirdim. Benim gibi  kalın, gözü doyuran cheesecakelerden hoşlanıyorsanız mutlaka denemelisiniz. Limondan dolayı hafif bir mayhoşluk oluyor ki ben bunu çok seviyorum, siz bu mayhoşluğu istemezseniz limon eklemeye de bilirsiniz.

Afiyet, bal, şeker olsun!   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder