26 Haziran 2011 Pazar

Tariflere Devam...

Bol tarif deyip de tek bir tarifle siteden ayrılmak olmaz, değil mi? Tatlı ile başlamışken bir tatlı tarifi daha, hem pratik, hem lezzetli bir tarif. Cezerye! Fakat bu tarifi hep göz kararı yaptığım için malzemeler de göz kararı oluyor. Yine de kıvamına göre ve tercihe göre ayarlanabilir malzemeler olduğu için sorun olmayacaktır. Bu annemden öğrendiğim bir tarifti, ben de uzun süredir yapmamıştım. Geçtiğimiz haftalardan misafirim geleceği zaman annemden telefon edip tarifi aldım.

Malzemeler;
2-3 adet orta boy havuç
1 sb. toz şeker
1-1,5 paket pebitör bisküvi
1 tk. tarçın
1/2 sb. ceviz içi
1 sb. hindistancevizi

Yapılışı; Havuçlar rendelenir. Tercihe göre rendenin büyük veya küçük tarafı ile rendelenebilir. Ben son yaptığımda yarısını büyük, yarısını küçük tarafı ile rendeledim mesela. Rendelenen havuçların üzerinde elinizde ufaladığınız petibör bisküviler, tozşeker, kıyılmış ceviziçi ve tarçın eklenerek karıştırılır. Havuçlar suyunu bırakacağı için petibör bu suyu emerek malzemelerin hamur haline gelmesini sağlayacaktır. Hamurun kıvamı elinizle yuvarlanabilir kıvama geldiğinde elinizle ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yaparak hindistancevizine bulayın. Sonra isterseniz kürdan batırarak veya kürdansız servis tabağına dizin, yarım saat kadar buzdolabında bekletin ve nefis atıştırmalıklarınız hazır! Misafiriniz geleceği zaman menüyü zenginleştirmek amacı ile yapabileceğiniz bu küçük atıştırmalıklar menünüzün baştacı bile olmaya aday!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder