29 Haziran 2011 Çarşamba

İş hayatı...kadınlar...kariyer

Yıllardır kadın-erkek eşitliği, kadınların da erkeklerle aynı eğitimi alması, aynı yüksek pozisyonlara gelmesi hepimizin gerçekleştirmeye çalıştığı bir amaçtı. Kadınlar evde tıkılı kalmasın, kendi geçimlerini sağlayabilsinler, "kendi ayakları üstünde durabilsinler" hepimizin uğraşı idi. Kendimizi kanıtlama, gösterme gereği duyuyorduk. Ta ki bugüne kadar! Artık yeter, eve dönmek istiyoruz isyanları yükselmeye başladı. Geçmişe dönüş mü var?

Etrafımdaki hemen tüm iyi eğitimli arkadaşlarım "artık çalışmak istemiyorum, evde kalmak, çocuğumu büyütmek istiyorum" isyanlarındalar. Belki şimdiye kadar "çalışan, başarılı kadın" algısını oluşturmaya çalışmış ve başarınca doyuma ulaşmış olabiliriz veya hayatın(çalışmanın) zorluğunu görünce "amaaan, ben ne uğraşcam, kocam baksın, benim görevim evi çekip çevirmek" diyerek şimdiye kadar kabul etmediğimiz görevi sahiplenmek için can atar hale geldik:))Evet ağzımızın payını aldık!!!

Ama bu bir gerçek, kim inkar ederse etsin, en azından benim çevrem açısından. Ben de doğal olarak kendimi zaman zaman isyan durumunda buluyorum. Bayanların daha duygusal olması ve iş hayatının acımasız olması kadınların belkide erkeklere göre daha çok yıpranmasına ve özellikle evli bayanların evle, çocukla ilgili bazı güzellikleri kaçırmasına neden oluyor. Bir de artık okul bitti, para kazanılabileceği görüldü, bu konuda bir tatmin oluştu. Ayrıca iyi eğitim alan bayanlar sadece kariyer anlamında değil hayat anlamında da daha bilinçli hale geldiği için ailesine daha fazla vakit ayırmak istiyor olabilir.

Nedeni ne olursa olsun artık "eve dönüş"ün başladığı bir gerçek. Konu neden bu oldu, buralara geldi bilmiyorum, bana da çalışmak zor gelmeye başladı heralde artık:))

Bir tarif verip gidecektim oysa ki:)
Biriken o kadar tarif var ki hangisini yazsam bilemiyorum.
Benim de ilk defa denediğim ve bir sonraki denememde daha başarılı olacağına inandığım bir tarif...ama bu haliyle bile çikolata severlerin (benim gibi) yiyebildiği bir tarif.
Geçtiğimiz haftalarda klasik Cuma servis muhabbeti içinde Arzu'dan aldığım bir tarifti bu. Biz özellikle Cuma günleri akşam işten dönerken Arzu'yla haftasonu ne yapacağımızın ön değerlendirmesini yaparız ki artık Arzu "ne yapacaksın" demiyor, "kim geliyor haftasonu" diyor. Gerçekten her haftasonu bir misafir oluyor. Geçtiğimiz bir haftasonu da arkadaşım eşiyle bize gelecekti, Arzu da bir arkadaşının yapıp kendilerine getirdiği bu pratik tarifi verdi. Gerçekten çok pratik bir tarif.

Malzemeler;
3 kaşık bal
3 kaşık tereyağı
3 kaşık kakao
3 kaşık şeker
Aldığı kadar kornfleks
Mini kağıt kek kalıbı

Yapılışı;

Yayvan bir tavaya kornfleks hariç tüm malzemeleri koyup fokurdamaya başlayıncaya kadar tavada karıştırıyoruz. Fokurdamaya başladığı anda altını kapatın ki malzemeler yanma moduna geçmesin. Ocağı kapattığınız gibi hızla aldığı kadar kornfleksi malzemelerle iyice karıştırın. Kornfleks miktarı kakaolu karışımın tamamen bulaşacağı miktarda olmalıdır. Fakat ne az ne fazla, kakaolu harçla kornfleksler tam bir karışım olmalı, harç tavada fazladan kalmamalı. Bir diğer önemli nokta ise; bu işlemi hızla yapmak, çünkü baldan dolayı harç hemen katılaşabilir. Kornfleksle harcı hızla karıştırıp önceden açıp tezgaha sıraladığınız kek kalıplarının içine birer kaşık tatlı koyun ve soğumaya bırakın. İşte bu kadar! Hem basit, hem şık hem de bol çikolatalı, yummmyyy....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder